Oplossingen voor conflicten op het werk

Spanning of conflict op het werk ondermijnt de samenwerking en de resultaten en teams in bedrijven. Het inschakelen van een conflictexpert of mediator is een geschikte manier om een conflicten op het werk of problemen in de samenwerking op te lossen. Of om dat wat niet uitgesproken wordt boven tafel te krijgen.

Het ‘gedoe goed benutten’ 

Iedereen reageert anders als je onder druk staat. Dat doet wat met het vertrouwen en het gevoel van veiligheid. Juist als er ‘gedoe’ ontstaat, valt er veel te leren. Over jezelf en de ander. 

‘Ik help jullie verbindend eerlijk te worden’.

Binnen de samenwerking is het mooiste wat kan ontstaan verbindende eerlijkheid. Een situatie waar je zonder angst voor afwijzing of het contact met een ander te beschadigen eerlijk kunt zijn. Waarbij je je eigen wensen of frustraties kan bespreken. Waarbij je je ideeën en gedachten kunt delen.

Open staan voor elkaar 

Waarbij je ook open staat voor wat er in de ander omgaat en wat de ander denkt. Zodat je samen wijzer wordt, beter weet wat er speelt en alle invalshoeken kent. Om zo tot oplossingen, ander gedrag of afspraken te komen die goed zijn voor iedereen. Op die manier worden lastige gesprekken leuk!

‘Als conflictexpert en mediator begeleid ik gesprekken
als het spannend wordt tussen mensen’.

Daarnaast kan ik als facilitator ingezet worden bij lastige gesprekken of conflicten tussen burgers en (semi)overheid, tussen organisaties en klanten, bij klachtgesprekken of in het onderwijs. Lees verder bij  mediation en gespreksbegeleiding.

‘Door inzicht en vaardigheden
minder stress bij conflicten’.

Voorkomen is beter dan genezen

Naast mediation binnen bedrijven en organisaties, bied ik training en coaching op het gebied van effectief communiceren en conflictvaardigheden. Zodat medewerkers -van bestuur tot uitvoering- meer conflictvaardig worden, zich zelfverzekerder voelen bij lastige gesprekken, kunnen reflecteren op eigen gedrag en flexibel kunnen omgaan met verschil in communicatiestijl.

Training helpt teams sterker te staan

Ik leer je een praktische aanpak ter voorkoming van ‘gedoe’ waarbij je je open opstelt voor de ander.  Zonder dat dit leidt tot onbegrip of onoplosbare conflicten. Ik help je anders te kijken naar wat er tussen jou en een ander gebeurt. Door inzicht in jezelf, inzicht in de ander èn praktische tools, ervaar je meer rust, lef, effectiviteit en vertrouwen als de emoties gaan oplopen. Zo wordt een dialoog met oprechte nieuwsgierigheid naar elkaar de standaard in je manier van werken of organisatiecultuur. Klik hier voor het trainingsoverzicht.

zakelijke mediation zwolle

‘Voorkom dat je vast komt te
zitten in je eigen frame’.

Soms raak je in een conflictsituatie het overzicht kwijt. Omdat je niet precies weet wat er speelt, omdat je geblokkeerd raakt of in een cirkeltje blijft denken. Of je merkt dat er in je bedrijf of team een cultuur is waarin conflicten vermeden worden. Eigen aannames en overtuigingen sturen je gedrag.

Samen sparren kan voldoende zijn

In dit soort situaties bied ik je een luisterend oor en sparren we samen. Ik help je je gedachten te ordenen, een tunnelvisie te voorkomen en geef waar nodig advies over een oplossingsgerichte aanpak die bij jou of je organisatie past. Klik hier voor consult en advies.

Opdrachtgevers

mediation Zwolle

of vul het contactformulier in.

Ik help je graag met de volgende onderwerpen

'We judge ourselves by our intentions and others by their actions'.

 -Stephen Covey-