Spanning of conflict op het werk ondermijnt de samenwerking en de resultaten en teams in bedrijven. Het inschakelen van een conflictexpert of mediator is een geschikte manier om een conflicten op het werk of problemen in de samenwerking op te lossen. Of om dat wat niet uitgesproken wordt boven tafel te krijgen.
Het ‘gedoe goed benutten’
Iedereen reageert anders als je onder druk staat. Dat doet wat met het vertrouwen en het gevoel van veiligheid. Juist als er ‘gedoe’ ontstaat, valt er veel te leren. Over jezelf en de ander.
‘Ik help jullie verbindend eerlijk te worden’.
Binnen de samenwerking is het mooiste wat kan ontstaan verbindende eerlijkheid. Een situatie waar je zonder angst voor afwijzing of het contact met een ander te beschadigen eerlijk kunt zijn. Waarbij je je eigen wensen of frustraties kan bespreken. Waarbij je je ideeën en gedachten kunt delen.
Open staan voor elkaar
Waarbij je ook open staat voor wat er in de ander omgaat en wat de ander denkt. Zodat je samen wijzer wordt, beter weet wat er speelt en alle invalshoeken kent. Om zo tot oplossingen, ander gedrag of afspraken te komen die goed zijn voor iedereen. Op die manier worden lastige gesprekken leuk!
‘Als conflictexpert en mediator begeleid ik gesprekken
als het spannend wordt tussen mensen’.
Daarnaast kan ik als facilitator ingezet worden bij lastige gesprekken of conflicten tussen burgers en (semi)overheid, tussen organisaties en klanten, bij klachtgesprekken of in het onderwijs. Lees verder bij mediation en gespreksbegeleiding.